May 25, 2010

Tak ada kertas, cadar pun berguna

Antara hobi Abil waktu lapang, menulis! Abil sangat suka menulis dan Abil boleh menulis dan menulis tanpa henti. Saya suka dia menulis. Selain bagus untuk praktis koordinasi jari jemari, tangan dan mata, juga bagus untuk belajar mengenal perkataan dan membaca. Cuma, saya mesti pastikan Abil faham setiap patah perkataan yang ditulisnya.
Pagi-pagi, saya bangun dan nampak ini...




Kalau tak ada rotan, akar pun berguna. Tak ada kertas, cadar pun berguna..hahaha...Masalahnya, bukan takde kertas, saja suka-suka nak tulis atas cadar juga. Marah ke? Saya dah lali. Layankan saja.

Waktu saya ambil gambar-gambar ni, kak Dina bersuara, "Macam CSI la mak ni"hahaha. "Mestilah! ambil bahan bukti." :D



10 comments:

keen said...

HAHAHA..bile tgk 1st pic jer trus terlintas..abil ni tulis atas ape? lain mcm jer..kwang2, ok ar tu cadar..ape la sgtkan..pe2 pn mokde sukeee abil nye progress :D

SitiNur said...

Wah.. dia dah pandai mengeja, Syida? OK la tu. Syukur Alhamdulillah. Cadar pun cadar laaa.. Syoknya dpt mama sporting macam ni! :)

YatieJay said...

Cadar.....RM60
Comforter.....RM300
Anak pandai mengeja.....tak ternilai!

Heheee....mcm iklan lak...

p/s : dah namanya blogger tegar, mestilah kena amik gambar sebgai bukti kat entry

Masayu Ahmad said...

sabarnya,

kalau saya tak tahu macam mana

setakat ini tiga hero ni masih lagi menurunkan karya seni mereka di dinding,

sekarang masih lagi terkawal

Syahida said...

keen-> progress is GOOD buat writing on the bedsheet is SO not good ;p

ira-> walaupun membaca masih belum lancar, Abil dah boleh hafal ejaan hampir 50 patah perkataan, mungkin lebih..Alhamdulillah,kna terus berusaha!

Syahida said...

yatie-> best la iklan tu..saya SUKA!! mmg dah terkena virus blogger tegar...tak lekang dengan kamera..hehehe

mas-> inilah harga yang harus dibayar mempunyai seorang anak autisme...tapi takpelah, ada juga manfaatnya. sabar? hehehe...hanya saya berjaya tanam dalam diri semenjak 2 menjak ni..bila saya sedar bahawa perasaan marah tu hanya membawa rugi... :-)

Sitisifir10 said...

:) cantiknya tulisan dia....

Syahida said...

auntie pija-> terima kasih...hehehe *mak dia plak yang kembang*

azranajib said...

hebatnya dia..dimana saja melakar kreativiti

Syahida said...

alhamdulillah...agak kreatif juga..tapi kalau tak kena tempat, sabarkan ajelah..hehe