Jun 23, 2010

Kisah Abil si Petani Moden

Abil si "Petani Moden"? Wahh :)

Apa kisahnya ni? Jom layan visual semasa Abil bercucuk tanam di rumah Maktuk.



Abil tolong mama tanam kangkung, tolong gemburkan tanah dan taburkan tanah hitam. Disuruh gunakan jari untuk ramas-ramas tanah tu dan tabur, langsung dia tak mahu *bagus untuk sensori tu*.Mungkin tapak tangan atau jari-jari Abil agak sensitif. Jadi, dia gunakan cangkul mini tu untuk kaut tanah.

Masih di rumah Maktuk. Aktiviti kegemaran, menyiram pokok, 'under strict supervision' Kalau tak, jawabnya macam bomba nak padamkan api..hehehe.

Back in JB, Abil tolong TukAyah cabut rumput pulak. Yang sebenarnya dia sangat berkenan pada kereta sorong tu. Kami pun 'gunakan' dia habis-habisan.Minta Abil kutip rumput-rumput yang dah dicabut, angkat ke dalam kereta sorong dan tolak. Wee~
Saya bagi 8/10. Anda bagaimana?


3 comments:

norhamimah said...

makcik bagi Abil 10 Markah!! :))))

keen said...

menyalahguna tenaga kanak2 ni...kena repot kat jabatan buruh..hehe ;D

Pe pn bravo to abil!!!..HIP HIP HORAY

Syahida said...

Makcik meem-> danke! :-)
Mokde keen-> hooray for Abil!!! :D