Jul 21, 2010

Jom Origami! (episod 2)


Origami bersama Abil. Dia masih belum pandai melipat sendiri. Saya pegang tangannya dan tekankan pada jari jemarinya. Awalnya, seperti 'terpaksa'. Selepas 2-3 minit, Abil dah give up dan frust. Saya cuba pujuk dan pujuk. Akhirnya, berjaya juga buat sesi origami selama lebih kurang 15 minit.

Oh ya, saya sendiri terpaksa minta tolong encik suami ajarkan saya dulu.


Untuk permulaan, kami buat cup, dog face dan fish.

1,2,3 A.C.T.I.O.N !!

Bahan-bahannya;
Kertas berwarna (bentuk segiempat sama) dan Abil.
Disuruh lukis mata, mulut dan sisik ikan. Abil buat, smiling face ~erk.

Best!


Lepas ni kena belajar banyak lagi lipatan origami dan buat sesi lagi.
So, berapa markah nak bagi Abil ni?? 



6 comments:

keen said...

gud job abil!!! *clap3*

Mahani Muhammad said...

Kagum dgn kesabaran awak melayan anak2 tu!

Akhsanur said...

10 markah tuk abil~~~ ;)

Amri dan Aishah said...

TAHNIAH...origami mmg memerlukan jiwa n suasana yg tenang...klu Abil yg hyper mampu buat mmg hebat!

norhamimah said...

100markah utk Abil..110 markah untuk mamanye :)

Syahida said...

salam semua,
terima kasih atas respon.
keen, 'bravo' utk Abil..lebih bersemangat untuk episod origami akan datang..insyAllah.
mahani,nak tak nak kena juga saya belajar sabar...kalau tak anak hiper saya tak belajar :-)
nur/mimah, nampaknya kitorang berdua 'lulus' cemerlang..hehe
Amri&Aishah,daya fokusnya masih agak singkat..sy kena buat selalu dengannya utk improve lagi.