Jul 22, 2010

Kisah Abil, rumput dan Kangkung

Hari ini, kisah Abil si pemotong rumput. Sebetulnya, ngeri juga bila tengok Abil pegang gunting rumput tu. Terus teringat Edward Scissorhand (tak kenal siapa ni? boleh klik sini.) Tapi, saya bagi peluang padanya. Saya tahu dia suka gunting. Jadi, ini salah satu strategi produktif untuk memanipulasi minatnya. Jom tengok gambar.


Ok. Hanya dua gambar saja kali ni.Saya terpaksa bagi perhatian penuh pada si pemotong rumput ni. Bahaya! Saya takut kalau-kalau ada yang tercedera. Paling tidak pun, habis bunga-bunga pada pokok mangga di-zassss-nya (pernah berlaku sebelum ini ).

Oh ya! selingan sikit. Nak tayang pokok kangkung saya. Ya, dalam kisah si petani moden, Abil tolong gembur-gemburkan tanah untuk saya semaikan batang-batang pokok kangkung. Alhamdulillah, selepas lebih kurang beberapa minggu, dengan kerjasama Maktuk dan famili di USJ yang tolong siram, pokok kangkung saya tumbuh subur.


Dah kena sekali petik oleh Maktuk, untuk dibuat lauk. Bangga. Walaupun sekangkang zarif je pokoknya.hehe


Anda bagaimana? Green finger juga ke?

2 comments:

ieda said...

salam...bestnyer dapat tanam2 pokok..ada plk pembantu macam abil lglah seronok..

Syahida said...

ieda, memang best tanam menanam ni...terutanama kalau berhasil...cuma saya pun takle giat sgt menanam.sindrom penyakit malas...hehehe...assistant saya tu anytime ready utk 'menolong' :-)