Dec 15, 2010

When Abil meets aquarium

The key to getting an autistic child to learn is to GET THEM INVOLVED. In early stages, you need to frequently prompt them and get them 'connected'.

I captured this when nobody was looking. I was smiling all over.

Zarif , little tortoise and the gang.

8 comments:

keen said...

oits, gmbo dinot tu cover2 ar skit ;)

Syahida said...

tak perasan daaa...anyway, done! :)

Azma said...

mesti syok 3 beradik tu kan. Anak saya pun bising je nak bela ikan jugak.. Tp mak bapaknya mmg x minat so...x de harapan la.. :)

Syahida said...

Azma, buleh la...sekali sekala meriah la jugak rumah bila si kakak & adik syiok layan ikan & kura2...si Abang tumpang tengok + seronok. :)

Mahani Muhammad said...

comelnyer akuarium tu syida...kalau anak2 saya tgk, mesti diorang pun nak jgk. Diorang mmg dah lama duk pujuk saya nak bela ikan lagi.tapi skrg ni saya dah x kasi sbbnya dah dua tiga kali dah saya bagi tapi mmg pendek umur ikan2 tu kalu mereka bela.

Syahida said...

mahani, mmg sengaja kami beli yang comel2 aje saiznya.jadi tak pyh beli ikan banyak2..hehe.
so far, ikan2 masih panjang umurnya..kura-kura sekor tu jelah yang mati lepas seminggu. yang baru ni masih bernafas lagi Alhamdulillah :)

YatieJay said...

Kalau naufal, maunya dicelup tangan kat dalam akuarium. It's a no-no kat rumah ni....sebab dia masih kecik. Dah besar sikit nanti baru boleh. BTW, naufal adalah pencinta ikan ya.....pergi aquaria nangis2 takmo balik. Sekarang ni saya rajin bawak dia gi tesco aje utk tengok ikan hidup dalam akuarium....heheee....

Syahida said...

yatie, comel je naufal...tapi kalau celup selalu, mau pendek nyawa ikan2 tu ye tak? takpelah, dah besar sket nanti dia faham kot :)