Feb 14, 2011

Yang comot

Secara am-nya, kanak-kanak sangat suka painting. Bila saya buntu dan tak tahu nak main apa dengan Abil (dalam sesi terapi), kami 'layan' cat air. Messy Play. Ya, memang comot tapi ia aktiviti yang sangat praktikal (untuk berseronok dan melepaskan tensi).

Oleh sebab comot, saya tak sempat berkamera semasa aktiviti. Jom lihat hasilnya!


Praktis yang bagus untuk kemahiran motor halus. Memegang berus cat tak sama dengan memegang pensil. Kemahiran mewarna dengan cat air juga perlu untuk menyiapkan tugasan seperti ini. Sebahagian bentuk-bentuk segi empat, hati dan daun dilukis oleh Abil, ada beberapa yang saya lukis. Paling saya suka bila Abil lukis urat-urat pada daun. Saya kagum tengok ketekunannya :)

Kak Dina dan Adik Zarif pun nak juga. Tengoklah tu!



No comments: