Apr 23, 2011

Gunting Rambut (Episod 2)

Episod 1-nya di sini. Hari ini, siaran episod 2. Jangan muak baca ye, tuan-tuan dan puan-puan. Sengaja saya sambung siaran 'Gunting Rambut' ni. Tak sabar nak tunggu episod 3 sebenarnya...sebab episod 3 adalah episod 'Gunting Rambut' yang terakhir, bila mana Abil berjaya menjejakkan kaki dan bergunting dengan tukang gunting 'sebenar' dan kedai gunting 'sebenar'.

Untuk episod ni, seperti biasa, encik 'nama susah nak eja' yang jadi barber-nya. Kalau ikutkan saya, mahu saja saya bawa terus ke kedai gunting. Ya lah, sebulan lepas, dah dua kali bawa dia 'orientasi' di kedai gunting.

Tapi, niat saya dihalang oleh encik (bukan)barber(sebenar) ni. Menurutnya, Abil masih belum bersedia. Jadi, dia usahakan supaya kali ini, Abil bergunting di luar bilik air (bukan di dalamnya seperti selalu). Kemudian, bergunting dengan pakaian lengkap dan dipakaikan lapik plastik serta berkerusi. Sebelum ini, sesi bergunting biasanya ikut gaya bebas, tanpa kerusi, tanpa baju dan tanpa alas segala. Memang betul-betul simulasi kedai guntinglah. Bagus encik suami saya ni. Sangat bertimbang rasa....tak macam saya (hehe).

Oh ya, encik suami saya juga siap beli set pencukur baru, yang sama macam tukang gunting 'sebenar' punya. Murah je ok, promosi di Tesco (hehe). Katanya, kurang sakit kalau pakai pencukur ni dan hasilnya lebih berkualiti. Iya-kan ajelah.....hehe


Ini bahan buktinya;

Muka 'tersiksa' hehe..


Akhirnya, happy face!
Encik suami kata, lagi 5-6 kali dah bolehla bergunting di kedai.
#taksabar

2 comments:

maya amir said...

memang feeling gi barber.. can't wait part 3:)

Syahida said...

hey u, baru nak start rindu dengan komen maya...part 3? kita sama2 tggu ok? :)