Nov 26, 2012

Kisah si Nurhan (episod 2)





Cuti sekolah dah pun bermula sejak dua minggu lepas. Tapi pakcik kenit ni masih belum bercuti. Tadikanya bercuti agak lambat. Pertengahan bulan Disember baru selesai sesi persekolahannya di situ.Hari ini, dia pulang dari tadika sambil termengah-mengah bercerita. Alkisahnya, hari ini dia ada sesi bergambar (pakai jubah ala konvo) di tadika lain (sekolah yang sama, cawangan/lokasi yang berlainan).

Jadi, bila ke tadika tersebut, ramailah kawan-kawan baru.

Zarif: Ma, dorang semua sibuk tanya nama adik. Dorang ingat adik ni budak baru kat situ...(dengan hidung kembang kempis sebab terlalu excited.hehe)
Saya: O ye ke? Habis tu, adik cakap tak nama adik?
Zarif: Cakap...Adik cakap la nama adik 'Nurhan'. Tapi dorang tak dengar...
Saya: Laa...dorang cakap apa?
Zarif: Bila adik cakap 'Nurhan', dorang jawab "Ooo, Johan..."

Hahaha..kesian anakku. Nurhan sudah jadi Johan.
Takpelah Zarif, Johan pun Johan lah. Champion. Johan Zarif. hehe

Terima kasih. Jumpa lagi! 



No comments: