Nov 13, 2012

Ooo Rekativiti!

Salam,

Hai! Sihat? 
Hari ini, first time saya menonton rancangan ini, Rekativiti
Secara kebetulan saya dan anak-anak menonton waktu bersantai-santai depan TV. 



dari google

Pendapat saya? Sangat best rancangan Rekativiti ni!
Konsep rancangan lebih kurang begini. Ia rancangan 'pertandingan'.


Peserta dibahagikan kepada beberapa kumpulan dan diberikan task untuk menghasilkan kraf berdasarkan tema-tema tertentu.

Kenapa saya suka Rekativiti? Ia sangat colourful! Kertas warna, gam, gunting, cat air, pen marker, krayon, pensil warna. Wahhh, heaven! hehe

Selalu kita dengar, anak-anak mudah terpengaruh dengan rancangan TV? Betul ke? Saya setuju. Nak tahu kenapa?Anak-anak saya, terutamanya kak Dina & Zarif cukup mudah 'terjebak'. Abil lebih banyak memerhati dari jauh.Contohnya, bila tengok rancangan Sains Comot, habis satu rumah 'huru-hara' dengan 'eksperimen-eksperimen' sains mereka.

Ya betul, kreatif. Tapi grrr tetap GRRR...hehe

Maka bila menonton Rekativiti, impaknya lebih kurang sama. Kita terus layan visual ok?



Dia kutip piring, mangkuk dan cawan polisterine. Lalu, dia buat dram (katanya).






Siap ada 'drumstick'  :)

Oleh kerana kami sedang bercuti di luar JB, bahan-bahan untuk membuat kraf tak cukup. So, kreativiti kak Dina pun setakat bahan yang ada sajalah.



Hmm, nampak gayanya kami boleh buat rancangan Rekativiti sendiri sepanjang cuti ni. Kedai buku & alatulis, here we come!



Salam Selasa! :D

No comments: