Feb 26, 2013

Cerita 26 Februari

Semalam.
Kami anak beranak menyiapkan party pack untuk kawan-kawan sekolah Abil.

Kalau dulu, saya dan suami lah yang biasanya sibuk membungkus.
Sekarang, tidak lagi. 

Saya dan suami jadi supervisor saja. Kami sediakan semua barang-barang dan beri arahan.
Selebihnya, 'askar-askar' saya siapkan. Alhamdulillah :)


Abil bertugas bahagian air kotak dan biskut.
Production starts here! hehe


Tekun.



Zarif bertugas bahagian gula-gula.
5 biji untuk setiap pack :)


Kak Dina di bahagian penamat.
Tukang masukkan mamee dan coklat.
Seal dan siap!



Seronok tengok anak-anak produktif.
Paling seronok tengok masing-masing bekerja dalam keadaan tenang dan terkawal.
Sesekali Zarif bersuara, "Berapa lagi Ma? Bila nak siap?"
haha

Abil pula, bila agak 'kepenatan', dia lari ke TV sekejap (lebih kurang 2-3 minit).
Kemudian, dia sambung semula. Macam-macam ragam.
Overall, semua ok.

Paling saya kagum, semua tekun membungkus (termasuk Abil).
Tak ada pun yang 'curi-curi' ambil tidbits yang ada di depan mata.

Mungkin sebab saya sudah janji mereka akan dapat bahagian mereka.
So, masing-masing bersabar dan buat sampai habis. Baru dapat reward masing-masing. hehe

Coklat kegemaran saya dan anak-anak, Cloud 9.
Yumms!


Party pack untuk 51 orang murid dan guru di sekolah Abil, siap!



Cerita 26 Februari (episod 2) akan menyusul. Tunggu ye :)

3 comments:

Amri dan Aishah said...

Kelihatan ada kucing tolong packing juga di gambar di atas sana =)

ibuhebat said...

Amboiii.. masyuk betul party pack Abil. Tahun ni belum berkesempatan nak sediakan party pack lagi. hehe

syida said...

Salam,

Aishah, a-ah..mmg ada assistant cik kucing di situ. hehe

ibuhebat (yatie), masyuk kah? biasa2 je. hehe