Feb 28, 2013

Segalanya tentang bayi (episod 2)




Alhamdulillah saya dimurahkan rezeki untuk menimang anak (buah) lagi. hehe
Anak sendiri ada 3. Campur tolak anak-anak buah, dah 10 orang semuanya.
InsyaAllah tengah tahun 2013, bakal bertambah seorang lagi anak (buah) :p

Baby gebus dalam gambar di atas nun, namanya Khadijah.

Khadijah binti Muhammad Nur.

Saya teringat pada perbualan saya dan Zarif semalam.

"Ma, siapa nama baby Makcik?"
"Khadijah." saya jawab.

"Khadijah? Macam pernah dengar je nama tu?" Zarif tanya dengan muka berkerut.
"Memang la. Ramai juga orang nama Khadijah." saya jawab lagi.

"Siapa ye Ma? Khadijah?" dia tanya lagi.
Saya hanya diam (antara layan dan tidak).

Beberapa saat kemudian,

"Haaaaa, adik dah tau. Khadijah isteri Nabi (s.a.w), kan?" jawab Zarif separuh menjerit.
"Hmmm betul la tu. Pandai." sambil pandang ayahnya dan sama-sama tersenyum.

Tak sangka dia ingat cerita-cerita tentang Rasulullah s.a.w yang kami baca bersama.
Rupa-rupanya 'Khadijah' yang Zarif maksudkan ialah Saidatina Khadijah r.a.

Lambat pulak saya 'pick up' semalam. Malu sendiri. hehe

Jom baca tentang Saidatina Khadijah r.a di SINI.


dari Instagram

No comments: