May 10, 2013

Kisah seorang hobbit

Kelmarin,

Zarif: Ma, adik nak mengundi esok...
Saya: Huh? (terkejut)
Zarif: adik nak mengundilah..
Saya: Bila? esok? Mana boleh, hari mengundi dah lepas dah..lagi 5 tahun baru ada pilihanraya lagi sekali (sambil senyum)
Zarif: Oooo..
Saya: Kenapa adik nak sibuk-sibuk nak mengundi ni?
Zarif: Saja je.adik nak tau seronok ke tak..
Saya: (Dalam hati: kena tempias demam pru13 juga rupanya anak saya sorang ni. hehe)

Saya: Adik kecik lagi, tunggu umur adik 21 tahun baru boleh mengundi..
Zarif: Wahhh lamanya (sambil dia 'kalut' mengira berapa tahun lagi umurnya akan cukup 21 tahun. haha)
Ini komen pasca PRU 13, belum cerita soalan-soalan dan komen-komen bijak daripada zarif dan kak dina sebelum pilihanraya berlangsung. Apa pun, saya cuba jawab setiap soalan dan komen se-positif mungkin. Tanpa buruk sangka. Tanpa prejudis. Akal, fikiran dan hati anak-anak terlalu bersih, sayang kalau kita 'kotori' dengan perkara-perkara negatif, kan?

Oh ya, esok (11/5) harijadi Nurhan Zarif  Saya dan ayahnya sudah ada suprise untuk dia, kakak dan Abil. Well, takdelah suprise sangatttt sebenarnya. Nak tahu? Tunggu minggu depan eh :)




imej google 


One of my favourite picture of Zarif :)




Dia selalu tanya saya,

Zarif: Ma, kenapa gambar adik tak banyak dalam album? Banyak gambar kakak dengan abang je..(dengan muka sedih)
Saya: Alaaa..zaman adik lahir, mak ayah dah pakai kamera digital. Gambarnya banyak cuma tak rajin nak hantar kedai gambar untuk cuci dan masuk dalam album. Sori eh..ada masa nanti mak buat.

Well, a mother may not always have her children's picture in the album or her purse but believe me, she always cherish them in her prayers and her heart. 

Dearest mak/ibu/mama/mami/ummi (all over the world) ---> Happy Mothers' Day!

*Zarif suka search namanya sendiri di google. Kemudian, dia akan sengih-sengih senyum kambing baca  blog saya sorang-sorang. hehe
**Zarif, if u found this page, everyone loves you adik!
Sekian, salam Jumaat! 

5 comments:

Winnie said...

First time bace blog u sis..best2..Happy birthday in advance Zarif ;-)from aunty winnie n family.

shaza said...

ala bucuk-bucuk... cute nye zarif... hepi advance birthday zarif...

SUwithlove said...

comel nyer zarif... hepi birthday!

Hayati Sulaiman said...

Zarif budak bijak!
Happy birthday champ!

syida said...

salam,

tqvm aunty2 semua!

:)))))