Jul 17, 2013

Cerita pendek hari Rabu

Semalam, saya hantar Abil ke pusat terapinya, rutin setiap Selasa. Macam biasa, bila sudah sampai, saya akan bukakan pintu kereta dan hantar Abil hingga ke depan pintu.

Semalam, waktu saya buka pintu kereta, tiba-tiba dia peluk saya, ketat. Saya terkejut, tapi saya balas balik pelukannya. Saya peluk Abil ketat-ketat juga. Kejap je pun, lebih kurang 10-15 saat. 

Ini bukan first time dia peluk saya macam tu. Cuma, ia biasanya berlaku secara spontan dan tak dijangka. FIY, anak autisme seperti Abil biasanya tak pandai express feeling mereka, especially mereka yang mempunyai keupayaan verbal yang agak terhad. So, sesekali dipeluk, memang 'makan dalam'. haha



dari twitter


Sekian.


dari facebook


Puasa biar produktif  :)
*peringatan untuk diri sendiri juga*

3 comments:

mama_ka0ri said...

ooo..comel jer abil..
moga ibunya tabah mendidik abil..:)

Ayuni Ayatillah said...

Awww :)

syahida said...

mama kaori-> insyaAllah thx :)

ayuni-> mmg *cair* hehe