Jun 12, 2014

Bubadibako :)

Bubadibako? Buat baik dibalas koko :)
Peminat-peminat tegar Boboiboy mesti tahu.hehe
(mode: baru lepas layan Boboiboy pagi-pagi kat tv3)

Sebetulnya, takde idea nak letak tajuk apa. haha

Semalam. Rabu.
Bukan  Rabu yang terbaik untuk saya.
Mood Abil tak berapa baik sepanjang pagi.
Dia nak minum teh O untuk sarapan. Air teh O masih panas. Marah.
Akhirnya air tumpah sana sini. Jerit sana sini. Astaghfirullahal adzim..
Itu baru satu insiden. Ada lagi yang lain. Malas saya nak cerita.
Nak lupakan je mana-mana yang tak best.
Kalau takde iman (walau secebis), memang dah lama terjun bangunan agaknya. Nauzubillah.

Selepas diuji dengan pagi yang tak berapa nak best
Allah kurniakan nikmat petang yang aman damai.

County Garden, Danga Bay.

Tempat baru (untuk kami yang baru saja tahu).
Orang lain dah lama tahu kot. hehe

Tempatnya cantik.
Ia pantai buatan.
Pasir pun pasir 'tambak', bukan pasir pantai.
Tapi cukuplah untuk bersiar-siar ambil angin. Cuci mata.
Tengok awan, laut, kapal. Lanskapnya juga comel-comel :)

Playground pun ada. Tapi Abil dan Zarif dah melepasi fasa suka-suki di playground.
Pool pun ada. Tapi ia ditutup pada orang awam.
Ada bangunan. Tapi saya tak pasti ada fungsinya.

Yang pastinya, di sini, orang ramai dibenarkan bersiar-siar, duduk-duduk, ambil gambar.

Saya kongsikan gambar-gambar kami semalam :)








*psst..Kak Dina tak kelihatan dalam gambar sebab dia dah balik asrama :(







Nampak tu? No swimming here.

Singapura kat seberang nun tu je.
Makin lama makin dekat, hasil tambakan tanah di kawasan sekitar Danga Bay ni.


Menjelang maghrib, kami pun balik.

"Maka nikmat Tuhanmu yang manakah yang kamu dustakan?"
Surah Ar-Rahman



No comments: