Jun 30, 2014

Yang bagus di bulan Ramadhan

 sharing dari google


Ramadhan. Penghulu segala bulan.
Masa yang terbaik untuk kita mulakan habit yang baik-baik dan berusaha untuk terus istiqamah selepas Ramadhan berakhir.

So, how's Ramadhan so far?
Anak-anak ok?

Oleh kerana ini adalah scheduled post, cerita tentang anak-anak saya (terutamanya Abil) berpuasa akan menyusul nanti, insyaAllah :)


Ramadhan saya? Saya mahu cuba 'khatamkan' buku ini; "Aku Bersyukur Anakku Autisme". Tulisan Dr Wan Nasyrudin Wan Abdullah dan Encik Hisham bin Ahmad.

Dah hampir setahun saya beli buku ni, tapi baru berjaya selak-selak dan baca 'tebuk-tebuk'. sigh


Buku ini pada saya, sangat istimewa sebab pengisiannya yang islamik. Isu Autisme dikupas dari perspektif Islam, lengkap dengan petikan dari Al-Quran dan hadis, dibekalkan juga doa-doa untuk panduan pembaca. Dah khatam nanti, baru boleh bagi full review. hehe

Harap-harap saya mampu untuk 'bersengkang mata'. Almaklumlah, kebelakangan ni, semua bahan bacaan adalah 'ubat tidur' yang terbaik untuk saya. huhu

Ok. Sebelum saya berhenti menaip, ada banyak tips-tips menarik untuk melatih anak-anak berpuasa di SINI dan SINI.

Happy fasting. Semoga diberkati :)


No comments: