Jul 8, 2014

Buku 4 Khalifah

"Ma, ma tau tak dulu Umar (Saidina Umar) pernah nak bunuh Nabi?" Zarif tanya saya waktu kami berbual-bual dalam kereta pagi tadi dalam perjalanan ke sekolah.

"Tau..." saya jawab.

"Rupa-rupanya dia dulu bukan Islam kan ma?" sambung Zarif.

"Ya betul...Mana adik tau ni?" saya tanya.

"Tu, buku pasal 4 sahabat Nabi tu, yang ayah belikan tu.." pantas dia jawab.

Balik ke rumah lepas menghantar Zarif, saya terus cari buku tu (gambar di bawah). 4 Khalifah Teragung.



Terus saya selak bab Khalifah Umar al-Farooq (mukasurat 37-78) dan baca. Menarik, sangat menarik! Banyak yang saya tak tahu rupanya. hehe

Selain Saidina Umar, ada kisah-kisah Khalifah Abu Bakar Al-Siddiq, Khalifah Uthman bin Affan dan Khalifah Ali bin Abu Talib.  Harganya cuma RM16.90 senaskhah (144 mukasurat). Terbitan Edukid Distributors Sdn. Bhd. 



Kalau jumpa di kedai buku, jangan lupa beli. Boleh baca sama-sama dengan anak-anak :)

kongsi dari facebook





2 comments: