Dec 17, 2014

Koleksi Peribadi


Saya kongsikan dua buah buku (berkaitan autisme) 
berbahasa melayu.
(atas) Aku Bersyukur Anakku Autisme 
(bawah) Genius Dari Syurga

Pengisian kedua-dua buku ini sangat menarik kerana ia ditulis daripada perspektif seorang Muslim. Yang ada anak autisme 'wajib' baca, yang tiada anak autisme pun bagus juga baca. Tambah ilmu, tambah kefahaman, tingkatkan kesedaran, insyaAllah.

Susah nak jumpa buku-buku genre sebegini. Buku berkaitan autisme kebanyakannya berbahasa inggeris (ada beberapa buah di dalam koleksi saya, ada juga yang dipinjam/dibaca daripada kawan-kawan seangkatan),

InsyaAllah bila ada kelapangan nanti, saya kongsi review untuk kedua-dua buku di atas ya :)

Sekarang, harus bersiap untuk menghantar Abil ke kelas terapi mingguannya.

Alhamdulillah untuk Rabu yang tenang lagi menyenangkan.

Jumpa lagi *melambai* :)


2 comments:

kent said...

Ada satu lagi buku yg bagus terbitan Institut Terjemahan Negara Malaysia Berhad (ITNMB tulisan Sandra F. Rief - Bagaimana Mendekati dan mendidik Kanak-kanak ADD/ADHD. Saya cuba nak dptkan utk dihadiahkan kpd sekolah tp sayangnya pihak ITNMB tdk mencetak semula krn tiada permintaan. Pd saya adalah hakmilik Perpustakaan. Rasa bersalah pulak x pulangkan, dah bertahun2 hehehe saya bimbang tdk dpt buku ni lg maklum la apa2 hal saya akan rujuk balik kat buku (alasan). Saya tak pandai mcm syida tulis blog, blog saya teruk dan tdk berkesempatan utk memperbaikinya. Cuba la Syida tgk blog 'beza gaya dan rupa' dan komen sket hahaha. Klau ada peluang saya cuba masukkan gambar buku tu nnt. (kena tunggu anak buatkan la!)

syida said...

kent, tk utk info..insyaAllah nnti sy cuba cari..

alhamdulillah, bole la sikit2 berblog ni..sy ni buta it..yg basic2 ni bole la :p