Jan 19, 2015

5 Sebab

imej google
 


Setiap hari, setiap jam, setiap minit dan saat, kita dikurniakan Nikmat oleh-Nya. Bersyukur, bersyukur dan bersyukur.

Alhamdulillah untuk 5 perkara ini;

1. Saya hampir-hampir terlanggar motosikal semasa hantar anak saya ke sekolah agama. Nyaris! Tapi syukurlah semua selamat. Tiada langsung kemalangan berlaku.

2. Jumaat lepas, sewaktu melawat kak Dina di asrama, dia mengadu pada saya yang dia gagal masuk kumpulan pancaragam sekolah kerana lewat mendaftar/beri nama. Meleleh air matanya. Sedih saya tengok. Dalam hati berdoa, adalah rezeki untuk anakku ini masuk band sekolah. Kalau bukan sekarang, tahun depan depan pun tak apa. Semalam, dia sms saya, "Ma, dina dapat masuk band. Dah dapat kasut!" Syukur :)

3. Hari Ahad biasanya trafik lebih sesak daripada biasa kerana anak-anak bersekolah tapi ibubapa yang bekerja sektor swasta bercuti hujung minggu. Semalam, saya dan anak-anak berjaya keluar awal. Trafik lancar. Semua urusan pergi dan balik sekolah, mudah belaka.

4. Walaupun semalam dan hari ini, adalah hari persekolahan (hari bekerja). Saya sempat siapkan dua tiga entri di blog sambil uruskan rutin menyupir dan urusan-urusan lain. Rezeki :)

5. Masih bernafas hingga ke saat ini. Never take this for granted. Anugerah termahal dari-Nya.



Maka Nikmat Tuhan yang manakah yang kamu dustakan?
(Surah Ar-Rahman 55:13)


6 comments:

Linda said...

Betul tu Syida...

syida said...

thx linda...

syafisyifa' said...

alhamdulillah

syida said...

:)

hainom OKje said...

Betul Syida..... jangan pernah bersyukur kepadaNya sebab setiap detik yang kita lalui ini adalah semua nikmat Allah yg tak layak kita dustakan....huhu

syida said...

hainom, typo ye "jangan TAK pernah beryukur kepadaNya..." its ok, sy fhm ayat yg awak nak sampaikan :)