Feb 3, 2015

Mengira Hari Cuti


Salam Selasa.


Gambar di atas tak ada kena mengena dengan tajuk.  Nama pun gambar hiasan kan, saya pilih gambar tu sebab suka dengan warna kotak pizza hut yang MERAH menyala, Kalau nak tahu, saiznya pun besar (boleh muat sekeping piza saiz regular, dua mangkuk sup, 6 ketul ayam, sebekas spageti dan sekeping garlic bread. Compact!)



Ok. Berbalik semula pada tajuk :)

Pagi semalam, waktu dikejutkan bangun untuk ke sekolah, Zarif nampak lebih ceria daripada biasa. "Yeayy, esok Selasa." Saya diam dan pandang mukanya. "Ok, selasa. So?"

"Esok kan cuti ma. Thaipusam!" 

Oh ya, ya, baru teringat, Cuti umum. Alhamdulillah :)

Pagi tadi, dengan cuaca yang lebih sejuk daripada biasa, lepas selesai urusan di waktu Subuh, saya sambung masuk balik bawah selimut. Oh! nikmat. Tapi tak dapat santai berlama-lamaan pun, hampir jam 8, anak-anak dah bising lapar. Time for breakfast!

Sarapan soto nasi dan teh O. Selesai makan, saya mengemas dapur dan mendobi sekejap.  Dah siap semua baru boleh menghadap pc dengan aman. hehe

Selamat bekerja untuk yang tak cuti.

Yang cuti, apa aktiviti dan kemana anda hari ni?

Saya sekeluarga akan pergi melawat kak Dina di asrama, insyaAllah. Begitulah rutinnya kalau cuti umum dan cuti hujung minggu.  Tak dapat bawak balik ke rumah, dapat jengah dan jumpa sekejap pun jadilah. #sindrommakmak

Tak lama lagi, cuti tahun baru cina pulak. Tak sabar!


Everyday is beautiful. Enjoy the previous little things :)


10 comments:

Aisy Nasiha said...

Saya cuti pun tak ke mana..sb kerja banyak
Try buat sikit2 di saat anak anak leka main..
Budak2 syok je bila tahu ada cuti kan? Naim pun semalam kemain memujuk mama supaya jaga dia hari ni.. agaknya dia ingat dia je dapat cuti hari ni.

Jari Manis said...

yes!! seronok sangat kerana bulan Feb ni byk cuti...yohooo...

Nooriah Abdullah said...

bestnye banyak cuti, kat sini tkde lah nak cuti2 kalau thaipusam ni

syida said...

Aisy N, kalo cuti, bukan budak je suka..mak pak pun tumpang hppy hehe..kalau anak sy, yg dia tau, xyah pgi sekolah..mmg suka sangatlah dia :)

JM, kannn? ni kita menunggu2 surat sek psl cuti raya cina..x sabo mak! ;p

syida said...

k.noor, mmg x semua negeri cuti thaipusam..xpe xpe, nnti raya cina kita cuti sama2 eh :)

Puan Kutu said...

Sy kerja pagi tadi.en suami pun kerja.jadi mmg tak kemana..hari anak2 cuti nikmat sikitlah kan dapat tarik selimut semula lepas subuh

Norazah Md Sarip said...

Salam perkenalan..seronok baca blog blog ni..
Jemput singgah blog sy :)

Nur Inani said...

sedapnyaa soto nasi. lama dah tak makan :)

Mummydearie said...

Kami di KL dapat cuti panjang 4 hari. Hari pertama ke Chocolate Museum, dua hari kemudian tidur kat hotel dan hari terakhir cuti saya berkemas rumah! Penuhlah juga itinerary daripada dok layan mata nak tidur jerk :)

syida said...

pn kutu, hoho mmg nikmat bila tak payah bangun pagi2 sangat...lps subuh leh rilek2 atas katil hehe

norazah, salam ukhwah..tk..nnti sy buat lawatan balas ya :)

Nur Inani, kami mmg suka soto nasi..sedapp berkuah2 gituu

mummydearie, bagus tu..ada hari jalan2, ada hari mengemas rumah...produktif!