Feb 5, 2015

Mode Relaks

Salam.

Kalendar kata hari ni hari Khamis. Dalam 'kepala', dah setting mode Jumaat. hehe

Kalau hari Khamis memang gitu, mode relaks sebab esok dah masuk hujung minggu. Bagaimanapun, waktu senggang saya di pagi Khamis adalah lebih pendek dari biasa. Anak-anak balik sekolah lebih awal, jadi saya kena punch out dari rumah lebih awal juga. #diarisupirmama

Tugas mendobi sudah 90% selesai, tinggal nak menyidai saja. Oh! so not my favourite thing to do. Kalaulah ada dryer, baju terus kering, ready untuk dilipat. Bab lipat kain memang saya suka ;p

Masa blogging yang cukup singkat pagi ini. Saya kena check in ke dapur dalam kadar segera. haishh

Saya 'jumpa' anda esok insyaAllah :)

**psst, dah lama tak ke kedai buku, ini salah satu buku dalam wishlist saya. Saya rasa buku ini bagus untuk detoks jiwa (wahh)




dari google

Stop focusing on how stressed you are
 and remember how blessed you are.
(gratitudehabitat.com)



Apa khabar Khamis anda?


14 comments:

Mummydearie said...

Sep sikit *_*

Inilah first time saya jumpa orang yang suka lipat baju macam saya :)Bestkan dok melipat baju ni. Napalah kebanyakan orang tak suka. Pelik tau!

Saya pun sama, asal Khamis je mulalah mamai. Asyik ingat dah hari Jumaat sebabnya tak sabar nak berhujung minggu macam selalu :)

Minggu ni terasa pendek masa bekerja. 3 hari je. Tak puas pulak bekerja rasanya. Hahaha!

Nurulshahira Mohdkassim said...

Ada audit di ofis. Jadi, Khamis & Jumaat saya dah macam penumpang dalam kapal karam :p

~shahira (guna akaun google untuk komen lg senang rupenye)

Jari Manis said...

JM lebih suka basuh baju dari lipat baju hihih

aryan azra said...

salam ukhuwah..terima kasih sudi singgah blog saya da saya follow kembali...

buku tu macam best je,bole cari juga nanti..

lipat baju...akak pun suka juga..

syida said...

mummydearie, cayalahh...geng suka lipat baju.yeayy! hehe

"tak puas rasa 3 hari bekerja"..sukalah incik/puan bos kalo dia baca haha

nurulshahira, xpe..xpe..kasik pulun abis2an dulu..dah setel nanti leh celebrate hehe

syida said...

JM, basuh baju senang aje...campak je masuk mesin..kalo basuh tangan, huhu i dont like ;p

sidai baju yg den lomah..malass betul huhu

Aryan A,geng suka lipat baju juga ye..bagus3! tu la buku tu, macam menarik..nanti da baca, bole kongsi review :)

Miss Mirror a.k.a Sam said...

Saya pulak... suka pakai baju dan beli baju. Kekeke..

umi alya said...

Saya masak jer, bab2 kain baju, tugas anak bujang + hubby (dia hantar dobi untuk gosok, senang..)

syida said...

miss mirror, yg ituuu semua org suka hehe

umi alya, untunggglahh leh hntr ke dobi ..tp kalo sy, biorlah sy mendobi .sbb sy x pandai masak haha

Puan Kutu said...

Boleh ka geng dengan MD.sy paling bersajak nak lipat kain..basuh sidai OK lagi

syida said...

PK, kalo gitu gayanya, lain2 spesis lah kita ni hehe

nasa mulia said...

baju2 semua sangkut saja...kain batik, pelikat saja yang dilipat....kalau itu pun boleh disangkut, rasa sangkut jugak...hehehee

hainom OKje said...

Khamis yg gitu gitu jer Syida .....mcm biasa le surirumah....basuh baju, masak, lipat baju, gosok baju....ambik anak....tak delah seletih org keje kottt

syida said...

NM, bagusla kalo baju bersangkut, jimat masa & xyah pening2 kepala nak melipat ;)

betul la tu sis hainom, mak2 yg bekerja sepenuh masa lg penat kot..nak juggle keje pejabat & keje rumah..tp kalo keje ofis, best sbb sesekali buleh ada masa senggang tanpa anak2 ;p