Sep 14, 2012

Cerita hari Jumaat (episod 2)



14 September 2012. 27 Syawal 1433H.


Anak-anak bosan di rumah. Saya sibuk dengan urusan saya. Tiba-tiba kak Dina dan Zarif terus capai buku mewarna mereka dan kotak pensel warna. 2 minit kemudian, Abil datang join sekali. Saya hanya tersenyum memerhati. Sudah ada inisiatif sendiri untuk datang join kakak dan adik. Progress!

Mereka bertiga terus mewarna dengan khusyuk. Saya sambung memerhati.

Lebih kurang 8-10 minit kemudian, Abil bangun dan beredar. Sudah siap. Kakak dan zarif masih khusyuk mewarna. Itulah Abil. Fokusnya masih agak pendek (improved berbanding dulu). Skill mewarnanya juga sudah agak baik (walaupun tidak setanding hasil tangan Zarif). Tapi, mewarna masih BUKAN aktiviti kegemarannya, apatah lagi melukis.

Apa pun, saya bersyukur. Dia boleh menulis, mewarna, menggunting dengan baik. Kemahiran motor halusnya tidak jauh ketinggalan berbanding rakan sebaya. Of course, banyak lagi yang perlu diasah dan dilatih.

OK. Jumaat yang sibuk untuk saya. Saya harus beredar. Jumpa lagi!