May 7, 2013

Kisah adik beradik

Semalam, di suatu petang yang indah (eceh),

Zarif: Ma, dulu-dulu ma ada berapa orang adik beradik?
Saya: Dulu?? Sampai sekarang ma ada 6 orang adik beradik..(sambil tersenyum)
Zarif: Enam?! (dengan nada separuh menjerit)
Saya: (Tercengang dan hairan kerana Zarif terkejut. Dia selalu jumpa pakcik makciknya yang seramai 5 orang lagi itu, mungkin dia tak pernah kira haha).

Zarif: Ramainya! (dengan muka excited + terkejut)
Saya: Ye la ramai. 6 orang. Ada orang lain lagi ramai adik beradik dia..
Zarif: Best-nya! (masih muka terkejut)
Saya: a-ah..memang best. hehe (sambil senyum sengih)

Tiba-tiba kak Dina menyampuk,

Dina: Habis tu ramai-ramai semua tidur dengan MakTuk ke?
Saya: Haishhh! mana muat semua nak tidur dengan MakTuk. Mak tido dengan mokde, makcik... (tak sempat saya habiskan ayat)
Dina: Best-nya! Boleh borak-borak..
Saya: Ye...boleh borak-borak..kadang-kadang sampai pagi. hehe (sambil terkenang zaman kecik-kecik dulu)
Dina: Mak, mokde dengan makcik memang kuat borak...cerita tak pernah habis!

Saya hanya tersenyum. Memang betul pun apa yang kak dina cakap tu. Kami 3 beradik perempuan memang tak pernah 'kering' cerita. Dengan adik beradik lelaki saya yang lain pun, saya rapat juga. Cuma, dengan adik-adik perempuan, bonding-nya lebih sikit. hehe


Zarif: Adik pun nak enam!
Saya: hahaha

Saya hanya gelak saja bila mendengar permintaan Zarif. As of now, saya wajib bersyukur dengan tiga yang ada. Kalau Allah nak beri lebih, saya terima dengan hati sekembang bunga rafflesia! haha

I don't have six children. But at least, I already have three. Alhamdulillah :)))





Conversation saya dan anak-anak tidak habis di sini. Kalau nak taip semua, tak cukup 10 entri haha. Ini baru berbual dengan kak Dina dan Zarif. Kalau Abil pun pandai berbual, sure 'gempak'.haha

Ok. see you later! 




dari facebook

No comments: