Jul 20, 2010

Jom buat kraf!

Menjengah ke blog Mamayeen tadi, saya tumpang seronok dengan 'Projek petang hari'-nya bersama anak-anak.


Malam Ahad yang lepas, saya cuba luangkan masa untuk beraktiviti dengan anak-anak.
Ok. Sekali lagi menggunakan idea instant macam aktiviti pagi Ahad satu ketika dulu. Tak sempat nak merancang dengan teliti. Pengisian yang simple tapi bermanfaat, insyAllah.


Kertas warna, pensil, pembaris panjang, gunting, gam.
oh ya! magic colour juga.
Kami nak buat caterpillar craft.
Saya dapat idea dari sini.

Belajar melukis garisan dengan pembaris

Abil sangat SUKA menggunting.

Masih kurang kemas. Takpe, yang penting, Abil gunting sendiri.

Sapu gam dan gulung.

Caterpillar craft ni boleh digayakan macam-macam cara.Boleh gantung di dinding.
Kami gantung di leher.hehe

Siap kraf yang satu ni, saya tengok Abil masih duduk di meja.
Wahhh! peluang baik, terus saya suruh buat crown
pula.

A happy 'king'

.......and the 'Queen'

10 markah untuk Abil dan kak Dina.


6 comments:

keen said...

haha..mata ngantuk abil mmg x leh blah!

Lenny said...

wah... rajinnyer kak syeeda... mmg terer lah... saya nieh rajin ke cam akak? kalau nak layan anak buat homework pon asek nak telan je anak tuh.. camne tuh kak?

maya amir said...

cool laa aktiviti mcm ni..i suke:)

Syahida said...

keen, memang tak boleh blahh langsung.tp dia tak ngamuk...bagi kerjasama baik...Abil good boy! :-)

Syahida said...

Len, u FULL time working mama, got excuse maa....hehe. i ni yang work from home pun bz (ker, buat2 bz...haha) anyways, idok le rajin sangat (ramai lagi yang LEBIH rajin)...kadang2 je buat :-)

Syahida said...

maya, memang cool! anak2 saya suka Arts & craft. buat sendiri kat rumah lebih jimat plus ada peluang for bonding. lagipun susah nak carik classes (kat luar) yg sesuai untuk anak hyper cam Abil...u shud try it too! :-)