Aug 30, 2010

Onde-onde kasih sayang

Onde-onde kasih sayang.

Kenapa onde-onde kasih sayang? sebab banyak benar 'tangan' yang menyediakan onde-onde ni. Riuh sekampung. Dah tentu Abil yang paling seronok. Tapi dia seronok menguli saja, disuruh makan dia tak mahu.


Menunggu giliran 'mencampak' onde-onde.


si kenit yang tak cukup tinggi

tukang angkat, kena hati-hati...panasssss!


ketua pengawas di dapur...hehe


Gentel, campak, rebus, angkat dan akhirnya.......golekkkkkk!!


Dah habis masak? Apalagi, kemas!
Terima kasih Abil.



6 comments:

keen said...

gmbr last tu the best!!!! :D

maya amir said...

bestlaa kan, buat aktiviti mcm ni dgn anak..tapi kalau saya, lebih menjerit dari buat keje..adoii yai, kene byk bersabar laa saye ni..heheh

Syahida said...

keen, memang bagus encik tukang sapu sorang ni :-))

Syahida said...

maya, menjerit tu sudah semestinya...tapi lama2 bila dah biasa oklah kot..hehe

iCaLoVeZiE said...

owh.bestnya ada 3 anak. ayesha kena dapat adik la. hehehe

Syahida said...

ica, 3 memang best tapi macam tak cukup lagi...hihi.