Mar 8, 2013

Kisah Main Bola

dari google

Kelmarin, balik dari sekolah, Zarif bercerita..

Zarif: Ma, tadi kat sekolah, masa pj (pendidikan jasmani), adik main bola.
Saya: O ye? Best tak?

Zarif: Adik tak pandai main. Adik main tendang je. Kawan-kawan semua marahhh.. (dengan nada dan muka sedih, menahan tangis).
Saya: Hmm.. (terdiam sekejap, sambil memikirkan apa yang patut saya cakap.hehe)

Saya: Tak apa, mula-mula memang tak pandai. Nanti kita suruh ayah ajar adik main bola k? Ayah pandai main bola..(sambil usap belakangnya dan cuba memujuk)
Zarif: (masih diam. cuba kontrol macho agaknya hehe)

Saya: Ayah dulu belajar main sorang-sorang je. (untuk pengetahuan, suami saya anak tunggal)
Zarif: Ye ke Ma? (terkejut)
Saya: Ya la. Nanti kita ajak ayah dengan abang main bola dengan adik eh?
Zarif: Ok! (dah mula senyum semula)

Alahaiiii anak mak. Saya dapat bayangkan perasaannya masa dimarahi oleh kawan-kawan kerana menendang bola tak tentu hala. Sure sedih. Mesti frust dan rasa sangat down, kan?

Nampaknya lepas ni kena suruh ayahnya main bola selalu dengan anak-anak. Tak payahla jadi sehebat Lionel Messi, Cristiano Ronaldo, Xavi atau Yaya Toure, dapat main dengan cara yang betul dan enjoy the game pun dah syukur. (ok, nama-nama player hebat tu, saya google. Yang saya kenal Messi dan Ronaldo je pun haha).

Sekian, jumpa lagi! :)



dari facebook

2 comments:

FrauMustaffa said...

aku baru nk kagum ko kenal xavi ngan yaya toure..nasib baik mengaku sendiri yang ko tanye mr google..haha :). tp masih kagum jugak ngan ko..sbb memberi respon terbaik kat jar..thumbs up!!*clap*clap* :)

Syahida said...

hehehe aku ni nama je bini soccer fan. tp buta bab2 player ni. player england aku knal la sikit2 haha