May 1, 2013

Simpan buat Kenangan

Seminggu tak bersiaran.

Sedar-sedar, April habis sudaa.
Hari ini 1 Mei.
C.u.t.i!

Saja nak kongsi, semalam saya mengemas bilik, terjumpa set flash cards Abil.
Saya tengok satu persatu. Mulanya saya macam nak get rid kad-kad ni.
Tapi saya belek lagi dan lagi.

Kadnya masih elok, walaupun ada yang hampir 'lunyai'.
Cuma, ia penuh contengan dan lakaran. Scribble sana sini.
Semuanya hasil tangan Abil.

(flashback)
Dulu, Abil selalu duduk membelek kad-kad ini berjam-jam.
Sambil belek, sambil menyebut huruf dan perkataan sorang-sorang.
Sambil dia menconteng dan melukis sesuka hati dengan sebatang pen di tangan. 

Hmm, kad ini sudah sekurang-kurangnya 5 tahun dalam simpanan saya.
Tahun ini, Abil sudah 10 tahun. 
Kad-kad ini menjadi 'mainan'nya semasa berumur 3-4 tahun.
Dengan kad-kad ini, dia belajar kenal huruf dan perkataan.
Waktu itu juga, dia belajar menyebut perkataannya yang pertama.
Belajar pegang pen/pensil, belajar conteng, belajar tulis.

Sentimental. haha
Buang? Of course NOT!
Saya senyum dan simpan semula di tempatnya.
10 tahun lagi, kad-kad ini akan saya belek lagi dan lagi, 
sambil teringat, sambil senyum-senyum :))





Tiba-tiba dengar suara kak Dina,
Dina: Ma, kan best kalau setiap Rabu kita cuti?
Saya: A ah..memang best. Tunggulah nanti mak jadi Perdana Menteri (konon).
hahahaha

**Selamat Mengundi 5/5 ini! hehe


dari facebook


Be positive. Be thankful. Be happy!

No comments: