Jul 12, 2013

Jumaat? Saya suka! (kisah 2)

Jumaat? Saya suka! 

Alhamdulillah. Kejap je dah Jumaat.
3 Ramadhan.

(flashback petang semalam, sekitar jam 5ptg)
Zarif: "Ma, adik nak buka boleh tak?"

Alahai kesiannya.
Saya minta dia pergi tanya pada ayahnya.
As expected, ayahnya peluk-peluk Zarif sambil minta dia tunggu sikit lagi.

Zarif akur. Berkumandang azan maghrib, dia tersenyum lebar lagi. Cukup dua hari.
Hari ini dia 'berjuang' lagi.

Abil masih kurang sihat. 
Saya mahu tunggu hingga dia sihat 100% sebelum sama-sama 'berjuang' dengan adiknya.

"Cepatla sihat abang, adik puasa sorang-sorang ni" hehe cute je skrip Zarif :)

 Anyways, banyak saya nak cerita tapi tak cukup masa nak edit gambar, watermark bagai..
Tunggu minggu depan la ye hehe

Kisah Bomba-boy. Coming up soon!


Jumpa lagi :)


imej google

4 comments:

mama_ka0ri said...

singgah menjenguk dari blog mimie..:)

moga adik zarif tabah berpuasa..good luck!

salam kenal dari mama kaori..dan selamat berpuasa..:)

Amri dan Aishah said...

saya sukalah kartun ramdhan tu...boleh buat poster letak kat sekolah setiap hari

Ayuni Ayatillah said...

Salam perkenalan syahida... thanks for dropping by and leaving your link at my blog :)

Great blog you have here, teruskan menulis ye :) And good luck to your boys learning to puasa!

syahida said...

mama kaori--> tq! ;)

aishah--> mmg comel2 doodle ramadhan ni..cer google..rasanya ada smpai 30days ramadhan.

ayuni--> thx for dropping by too ;)