Jul 16, 2013

Oh My Ramadhan! (lagi)

Oh My Ramadhan!

Rasa macam baru semalam mula puasa.
Tup tup dah hari ketujuh. Kejap je kan?

Ok. Nak citer pendek je ni.

Abil dan anak-anak yang lain semua masih gigih berpuasa.
Alhamdulillah.

Yang menariknya bila kami sebut tentang menu berbuka, ini skrip 'wajib' Abil, "Jeli sirap."
So, setiap harilah saya kena buat jeli sirap super sempoi macam dalam gambar tu.
Yup, tiap-tiap hari (setakat ni).

Kalau tukar jeli spesis lain, Abil 'bolayan'. Tak mau makan.

Apa pun, jeli sirap untuk Abil gerenti kurang manis.
Kalau ikut hati, memang tak mahu bagi dia makan selalu.

Sirap. Pewarna Merah. Oh tidaaakkkkk. Tak bagus.

Tapi sebab nak reward Abil yang gigih berpuasa penuh,
saya pejam mata ajelah buat masa ni.




Tadi saya kata nak citer pendek aje kan?

The End.

Salam 7Ramadhan! 

4 comments:

mama_ka0ri said...

hoho..nampak cam sedap je jeli sirap Abil tu..mintak skit..hehe..

Hayati Sulaiman said...

Kuatnya ABil puasa..Eusoff siap bawak bekal pegi sekolah. Haha

syida said...

mama kaori-> tak spesel mana pun jeli tu..abil je yang suka sangat hehe

yati-> eusoff kecik lagi..abang abil dah 10 tahun..harusss la training posa hehe

ICAZIESYIRA said...

Abil dah puasa! congrats Abil :)