Jul 9, 2014

Masih Bermata Zombie


imej google


Sehingga semalam, saya dan Abil masih 'bermata zombie'. Sakit sudah kurang walaupun mata masih 'merenyam'. Fuhh..seksa nak menahan daripada menggaru sesuka hati. huhu

Mata kami berdua masih merah, ala-ala mata vampire pun ye juga. Selain kami, Zarif dan ayahnya juga sudah jadi ahli terbaru geng mata zombie. haha

Suami saya tak habis-habis 'menangis'. Bukan menangis sedih. Air mata memang merembes keluar tak henti-henti.  Saya pulak tak abis-abis menyakat suami yang dah bermata sepet dan jadi 'pelakon air mata 'sepanjang hari. haha (mentang-mentang kita dah kena dulu kannn ;p)

Zarif pun menangis juga. Menangis sedih. Sedih sebab dia terpaksa buka puasa untuk makan ubat yang diberi doktor, selain tak tahan rasa pedih dan tak selesa kerana sakit mata. Saya maafkan dan saya izinkan dia tidak berpuasa sehari dua ni, tapi dia tetap sedih. "Habisla adik..tak dapat puasa penuh 30hari..."

Takpelah dik. Adik kecik lagi. Puasa ikut kemampuan. Pelan-pelan praktis puasa. Kalau dah tak tahan sakit, jangan paksa, ye tak? Kalau nak puasa penuh jugak, moh join mak ganti puasa nanti lepas habis Ramadhan. Amacam? haha

"Drop!nak drop...." abil beritahu saya.

"????" saya pandang Zarif. Zarif pandang saya. Saya blur kejap. Drop? Apakah?

"Abang nak eye drop la ma..." Zarif beritahu saya. hahahahahaha

Rupa-rupanya nak eye drop. Amboiiiiih, sejak-sejak dah tak takut titis ubat mata ni, Abil dah tak sabar-sabar nak pakai eye drop lagi dan lagi, dah tak boleh tunggu setiap 4 jam sekali.

"Tunggu Abil, lagi 3 jam...sekejap lagi, ok" saya beritahu Abil dan dia akur.

Apa rahsianya? Sebelum ni, meronta-ronta bagai nak rak bila nak dititiskan ubat mata. Entah! haha

Mungkin bila dah ramai-ramai kena sakit mata dan kena titis eye drop secara berjemaah, dia jadi seronok pulak kot. haha

Yang pastinya, sekarang ni cukup senang nak titiskan ubat mata pada Abil. No more struggling. No more shouting. No more fear! Alhamdulillah :))))

Allah, sembuhkanlah mata kami. Berikanlah kami kesihatan dan kekuatan. Amiin!

*dah tak tahan kena kuarantin dalam rumah. Cepat-cepatlah sihat hendaknya...

Wassalam.



2 comments:

shogun_na said...

Pak Lang dgn mak lang xkena plk? Luqman pun kena jugak...mata dia merah2... lama MC...

Ni consider keluarga Nas mata zombie... ;) Semoga semuanya segera sembuh... Abil dah confident, tu yg dia berani mtk kot...

syida said...

so far mklang & pklang blom kena.harap dorang x kena..Amiin. 2 orang zombie dah hampir pulih...tggl bapak zombie ngan anak bongsu dia je lom baik lg ni ;p