Jul 17, 2014

Menunggu Waktu Berbuka (episod 2)



Beberapa hari yang lepas, oleh kerana terlalu lapar dan dahaga, Zarif 'lepak-lepak' di dapur sementara saya dan suami siapkan juadah berbuka puasa. Dengan muka lemau lagi lesu, dia mengeluh, " Lamanya lagi nak bukaaaa..."

"Tak lama dah, lagi 5 minit je..." saya jawab.

Beberapa minit kemudian, "Lamanya 5 minit, macam 3000 minit!" Zarif mengeluh lagi. hahahahahaha (saya gelak besar dalam hati).

"Allah, tunggu ajelah..dah boleh tahan berjam-jam, tinggal berapa minit pun tak boleh sabar ke? Baik adik doa banyak-banyak dalam hati.." saya beritahu Zarif.

"Nak mintak apa Ma? Nak doa apa?" dia tanya.

"Mintak la apa-apa yang adik nak..." saya minta dia fikir sendiri.

"Haaa..adik tau, adik nak doakan abang 'sembuh' dari autism!" Zarif jawab, teruja.

**Ya Allah, jadikan kesemua anak-anakku di kalangan yang soleh dan solehah. Amin :))

Jangan lupa, #doauntukgaza 



dari google





No comments: