Nov 29, 2014

Masam+Manis+Pedas=Nyums!

Jeruk Asam Boi, sedang hot di media sosial sekarang ni.
Sana sini sharing tentang jeruk asam boi ni.
*kecur air liur*

Beberapa hari yang lepas, tercapai hajat saya nak cuba buat sendiri.
Dapat makan puas-puas.

Senang je pun nak buat. Itu pasal saya 'rajin' nak buat. hehe

Saya ikut resepi yang dikongsi Cik Epal.

Resepi Jeruk Mangga Muda Asam Boi



Saya beli mangga tak berapa muda. Tapi 'hantam' sajalah. hehe
Ini gambar sebelum dimasukkan ke dalam peti sejuk.




Di bawah ini pula, gambar selepas jeruk disejukkan sejam dua.



Ok. close-up sikit :p



Memang puas makan. Nak buat pun senang aje.
Oh ya, jeruk ni tak guna cuka. I like!

Anak-anak dan suami tak berapa nak suka makan mangga stail jeruk ni.
Maka dengan gembiranya saya makan seorang diri. hahaha

Anda dah cuba? Fuhh sedapp tau. Rasa nak buat dan makan lagi dan lagi ;p


No comments: