Jan 22, 2015

Siaran Hari Khamis


sumber: google

Buat julung-julung kalinya bersiaran dari luar, biasanya saya hanya blogging di rumah. Hari ni, mode gigih mengangkut lappy dan curi masa untuk menulis satu entri, sementara anak bujang saya berterapi di pusat intervensi-nya.

Saya hanya ada lebih kurang 25minit sebelum beredar. Here goes.....

Tiga perkara untuk saya syukuri hari ini;



  • Alhamdulillah lengkap 5 hari persekolahan minggu ini, Ahad-Khamis.  Esok dan lusa, masa untuk berehat.
  • Saya lihat seorang pembantu restoren memberi makan seekor kucing jalanan di depan sebuah restoren (tempat saya bersarapan dengan suami selepas menghantar anak-anak ke sekolah). Baru saja terlintas niat dalam hati untuk beri kucing tersebut makan sebelum saya meninggalkan restoren itu, Tak lama kemudian, saya lihat beliau bawa sebekas nasi serta ikan dan dihulurkan kepada kucing itu di luar. Allah beri peluang saya melihat kebaikan orang lain. Allah makbulkan juga doa saya supaya kucing itu diberi rezki makanan. Syukur :)
  • Rezki masa untuk update blog hari ini dan nikmat kesihatan yang Allah beri untuk saya menjalankan tugasan saya setiap hari.  Thank you Allah!
"Ya Allah, jadikanlah kami di kalangan hamba-Mu yang sentiasa bersyukur."

I am thankful everyday, insyaAllah :)


5 comments:

Puan Kutu said...

Alhamdulillah syukur rezeki kurniaanya dalam pelbagai cara kan

syida said...

betul3 :)

Nurashikin ZA a.k.a NAZECK said...

Alhamdulillah. Banyak betul perkara baik berlaku kat sis semalam.

Nurashikin ZA a.k.a NAZECK said...

Follower #140.
Thanx sudi singgah blog saya.

syida said...

tq Dr syikin, sudi singgah, komen & jd follower.. (terharu) *thumbs up*