Apr 3, 2015

Oh Biru!




#throwback

2 April 2015. Hari Kesedaran Autisma Sedunia.


Khamis yang biru. Birunya Khamis! ;p

Meriah. ceria dan penuh kasih sayang. #Alhamdulillah

Semalam, saya beritahu Zarif, bulan April ni, saya mahu kerap pakai baju warna biru. "Kenapa?" "..sebab April ialah Autism Awareness Month. 2hb April pula ialah Hari Kesedaran Autisme." saya jawab.

"Laa...patutnya cutilahh!" katanya. haha

"Cuti?!" hehehe confirm zarif ni anak mak ;p

Well, kata-kata tu kan satu 'doa'. Secara tak sengaja, 'doa' Zarif untuk bercuti hari ni dimakbulkan hehe. Semalam, dia jatuh di sekolah. Kakinya terseliuh, buku lalinya bengkak. Langsung saya rehatkan beliau di rumah. ^^

Adik berehat di rumah sebab sakit kaki. Abang sambut hari Autisme dengan kawan-kawan dan cikgu-cikgu di pusat terapi.

Oh ya, terima kasih dan tahniah juga untuk ikim.fm atas usaha meningkatkan kesedaran tentang autisme melalui siaran diskusi pagi mereka. #jomdengarikimfm


Sekian. Salam Jumaat :)


10 comments:

Emmy said...

Emmy berkesempatan dengar sikit ;)

Nur Arifa said...

salam perkenalan ^_*

Nurul Shahira said...

Semangat Zarif nak cuti kat rumah dengan Abil. Alih-alih cuti pulak ye. Takpe-takpe, Semoga cepat sembuh Zarif! :)

Puan Kutu said...

dok minyak xuti,masin mulut!cepat sembuh zarif! selamat berbaju biru buat mamanya.hehe

Sya Nadia said...

Akhirnya dpt cuti juga ye.

syida said...

emmy, salam ukhwah :)

Sha, biasa ar zarif..pantang ada sambutan apa2, nak cuti aje hehe
alhamdulillaj lps sehari dua, susut dah bengkak kt kaki tu ;)

PK, stok baju biruku x bnyk..dok ulang2 'uniform' sama je ni haha

Sya Nadia, a ah..cuti sndiri..sabo jelah hehe

Jari Manis said...

saat paling di tunggu adalah CUTI!!!

syida said...

JM, hahaha tau xpe ;D

Mummydearie said...

Siapa tak suka cuti... Mak-mak budak pun teruja bila dengar perkataan 'cuti'. Untunglah Zarif dapat cuti walaupun sakit. Yang penting boleh duduk rumah *_*

Eh, dah okey ke Zarif sekarang?

syida said...

MD, alhamdulillahh..dah okey sesangatt..kejap je bengkak terseliuh tu hehe