Apr 8, 2015

Oh! Teluk Cempedak

Sesuai dengan mood hari Rabu yang sedikit santai dan lebih relaks berbanding awal minggu, saya kongsikan gambar-gambar semasa kami ke Kuantan tempohari. #throwback

Dulu, masa saya bersekolah di Kuantan, paling tidak pun, setahun sekali saya ke pantai Teluk Cempedak. Kali terakhir saya ke sini ialah semasa kak Dina berumur sekitar 6-7 bulan, lebih kurang 12-13 tahun yang lalu. Fuhh #timeflies

Anak-anak saya suka laut. Tapi kunjungan ke TC yang lalu, kami datang bersiar-siar saja. Jalan-jalan, makan aiskrim, ambil gambar, tengok gelagat manusia, rakam aksi monyet! 

Terkejut saya tengok monyet-monyet di TC. Memang meriah mereka berkampung di situ. Aiskrim di tangan Zarif pun selamat kena 'cilok'. haha 







Cer teka, di mana saya, kak Dina dan Abil? ^^




Seingat saya, pantai TC dulu, tak se-happening sekarang. Macam-macam ada di TC. Boleh rasa suasana tepi laut, pasar malam, mini karnival, semua dalam satu :)

Kami sekeluarga sebenarnya tak berapa gemar tempat yang sesak dengan manusia. Tapi semasa menuju ke TC, saya tak sangka ia sudah 10x lebih meriah berbanding dulu.  Apapun, kali ini, kami just join the crowd. Sesekali ;p




Beredar dari TC, kami makan malam di restoren Nasi Lemak Tree Under.
Kami makan nasi kukus dan ayam goreng berempah.
Maaf tak ada gambar juadah, menu dan yang sewaktu dengannya.
Yang ada cuma gambar anak dara saya yang bosan menunggu makanan tak sampai-sampai. hehe




Wednesday. Half way to the weekend. Enjoy! 

13 comments:

Puan Kutu said...

Kira menggamit nostalgia la namanya ni..sy belum pernah smp lagi pantainya TC,klu ke Pahang, paling2 Ke rumah adik ipar di pekan

tiga lalat said...

Salam. Hee sudah membesar anak dara mama ;p

Dunia Zumal said...

Indah panorama kat Teluk Cempedak tu ^^

Jari Manis said...

TC!!! belum pernah ke sana...seronok kan jalan2 di atas pasir pantai..jalan pengangan tanga bersama suami..fuhh..romantik hehehe

syida said...

PK, selain TC, di Kuantan, bole juga ke pantai balok atau cherating :)

Tiga lalat, ye betol..alhamdulillah :)

DZ, masyaAllah..mmg cantekk..tp kalu x crowded sgt, lg sy suka hehe

JM, x sempat lah nak berpimpin, romantik bagaiii..monyet banyaj sangatt, takutt haha

Mummydearie said...

Salam Syida *_* Dah sampai dah ni...

Alah, yang kat atas batu tu kan awak dan anak-anak! I is kenallah walaupun turun naik spek nak mengecamnya. Hahaha.

When was the last time I came here yerk? Lama dah rasanya. Zaman sekolah kot! Eh, masa Jepun tsunami tu saya ada kat Cherating, haruslah saya ada singgah kat TC dan 'memotret' gambar di sini. Nantilah pi check gambar2 yang ada!

Memang happening sekarang ye. Dulu masa pergi macam takda apa-apa jerk. Kena simbah air laut ada ler...

syida said...

MD, mata u mmg mata spiderwoman hahaha

TC ni kira berkali2 dah i pegi..cherating lak, lom pernah smpai lg .insyaAllah next trip hehe

Nurul Shahira said...

Teluk Cempedak cantikkkk :)
Pandai fotographer ambik gmbr :)

Btw, kak syida, mana entry lagi? Im waiting, huhuhu

MamaBard said...

menarik juga ye teluk cempedak ni...

Aisy Nasiha said...

Eh..dah lama tak menulis, sibuk ke? Ingatkan saya sibuk jarang buka blog, tapi ramai gak yang tak berapa update blog minggu ni ya.. kalau dapat berehat kat tepi pantai di saat kerja banyak ni bagus snagat kan..alahai..

syida said...

sha, kredit untuk mr fotografer aka encik suami hehe

entri seterusnya? sabar ya..menunggu ilham tak sampai2 ni huhu

MamaBard, boleh tahan la pantai tc ni..buat jalan2 petang2 mmg sangat okehh :)

Aisy N, lepak2 tepi laut mmg boleh de-stres..bulan ni, mood blogging saya agak 'ke laut' huhu...ni tgh kumpul semangat & idea semula ni..chaiyokkk ;p

Nurul Shahira said...

Chaiyok-chaiyok Kak Syida ^^

Sya Nadia said...

Sya org dekat sini dah x rasa beat Sgt Kat TC.. tapi kalau ada apa² Kat sana, seronok.juga