Mar 25, 2010

Jom cuci kereta!

Aktiviti ni yang jarang-jarang kami beri peluang pada anak-anak, cuci kereta!

Biasanya, kami hantar kereta-kereta untuk di'mandi'kan di kedai.Faktor kurang rajin dan nak cepat. hehe

Di suatu petang yang aman damai, tiba-tiba encik suami panggil semua kuncu-kuncunya untuk 'mandi'kan Avanza kami (yang sudah agak lama tak mandi...hehe). Apalagi, berebut-rebutla anak-anak saya mengangkat baldi dan ambil kain buruk seorang satu. Ini aksi-aksi mereka.....

Masing-masing sedang G.I.G.I.H....hahaha
Saat yang ditunggu-tunggu....main buih!! yeahhhh......

Khusyuk cuci kereta sebab 'Mr.supervisor ' ada di situ...hehe


Kalau nak tahu, habis sebotol sabun cuci kereta dikerjakan dalam masa 30 minit mencuci tu...haihh....sebab tu tak boleh bagi peluang ni selalu..boleh bankrap. Kali ini, kami layankan. Seronok juga tengok gelagat mereka. 

Priceless!


4 comments:

YatieJay said...

Aktiviti2 mcm ni selalunya mengeratkan lagi keluarga. Especially kalau yg jenis parents sibuk kerja masa weekdays.

Tapi....penat la! Baik cuci kat kedai....Dasar pemalas : )

joegrimjow said...

hakhak
hobit?
hehe


best ramai anak ni ye?
ley suruh main sama2
basuh kete xyah upah kedai da
;)

Syahida said...

yatie-->kami pon set2 pemalas juga..bila rasa cam dah lama xde BONDING time dengan anak2, rajin la sekejap..hehe

incik joe--> baru 3 orang anak, ramai ker? hehe..mmg la takyah upah kedai bila depa basuh, tapi pembaziran air dan sabun kereta sebotol tu, sapa nak jawabbb??...hehe sekali sekala bole la kasik can ..

june mohd said...

Riadah yg sgt bagus bersama family...bdk2 memang teruja bla sesekali dpt tolong cuci kereta:-)