Mar 14, 2010

Laptop Abil

Hari terakhir persekolahan, sempat saya berjumpa dengan Cikgu S. Alkisahnya, pada hari tersebut, Abil berjaya duduk diam selama 30 minit (rekod paling lama setakat ni) melakukan sesuatu...apa dia??hah....ni dia!


Ia hanya sebuah laptop mainan biasa...tidak terlalu canggih. Terkejut juga saya bila Cikgu S menghulurkan laptop ni sebelum ambil Abil pulang tempoh hari. Selepas lebih kurang 24 jam laptop yang Cikgu S pinjamkan 'bertapa' dalam beg Abil tanpa pengetahuan Cik Dina dan Encik Zarif kita, akhirnya saya keluarkan untuk Abil sebab dah hampir jam12 tengah malam, anak-anak saya masih belum tidur.

Suprisingly, 15 minit pertama...mereka duduk berkerumun dan main sama-sama Alhamdulillah, tak ada insiden berebut-rebut atau bertolak-tolak. 10 minit kemudian....


Tinggal Abil sorang-sorang saja yang mengadap laptop tu, agaknya sebab masing-masing tunggu giliran tak dapat-dapat.Lebih kurang 40 minit Abil main (sambil belajar alphabets dan spelling) dengan laptop tu, saya panggil kakak dan adik pula.

Kakak dan adik main pun tak lama, almaklumla..budak berdua ni dah biasa dengan PC sebenar. Entah sampai jam berapa mereka bermain, saya dah lena dulu Zzzz..




3 comments:

keen said...

apelg nnt blk usj angkut aa laptop die ni..biar die leka sorg2

norhamimah said...

WAH...BESTNYE ABIL ADER LAPTOP!!!OTAI BETUL BEBUDAK ZAMAN SEKARANG...DARJAH 1 PON DAH DPT LAPTOP..

Syahida said...

keen--> lebih 2 jam depan laptop tu, dia da mula bosan..bad news ;-P

mot--> laptop mainan daa...otai la sangat!! hehe