Oct 6, 2011

Tentang Umar Hasfizal (Episod 2)

Anda belum kenal siapa Umar, maka episod 1 ada di sini.

Umar, Oh Umar!



Secara peribadi, saya kagum dengan pencapaian dan segalanya tentang Umar. Ya, dia menyanyi. Itu bakatnya. Itu kecenderungannya. Itu minatnya. Walau ada yang memandang remeh, temeh dan tidak seberapa, saya tumpang bangga dan seronok dengan anugerahnya itu. Mudah-mudahan anugerah Tuhan ini akan terus dijana secara positif dan tidak dimanipulasi secara negatif.


Ini bukan entri ambil hati atau 'bodek', walaupun saya kenal dengan keluarga Umar, khususnya ibunya secara peribadi. Syukur. Walaupun baru kenal, chemistry kami sangat kuat. Pantang berjumpa, sembang tak hingat! hehe


Sebaik saja mendapat tahu tentang single terbaru daripada Umar, saya terus dihubungi oleh ibu Umar. Baru saya berangan-angan nak beli, rupanya kak Marina sudah dapat 'membaca' fikiran saya. Ya, terlebih chemistry! hehe


Tak sampai dua hari menunggu, CD Umar sudah tiba ke tangan saya. Sedap. Tak rugi langsung kalau anda membelinya. Lagu-lagunya berentak ballad (kalau salah ampun ya, saya ni bukan expert bab muzik ni..hehe). Saya paling suka duet dengan Ning Baizura. Lagu Abah juga agak menyentuh jiwa. Paling saya suka, saya dapat signed copy. hehe


Tahniah kepada Brian JY kerana memberi peluang kepada Umar. Bakat yang banyak membantu Umar keluar daripada kepompong Autisme-nya, belajar bergaul, berkomunikasi, menjadi berani, memupuk keyakinan diri dan juga menjadi sebahagian daripada ahli komuniti. Saya harap ada rezekinya untuk menghasilkan album Nasyid atau bacaan Al-Quran pula...sayang kalau potensi Juara hafazan dan mengaji ini dibiarkan begitu saja.

Sokongan anda kepada anak Autisme ini sangat-sangat dihargai.

Jaga diri! :D

2 comments:

icaziesyira said...

bestnyaaaaa!
Ya Allah. tak tau nak kate ape.

Syahida said...

:)