Jul 13, 2014

Sudah Ok :)


dari google


Hari ni, anak-anak dah kembali ke sekolah. Alhamdulillah.

Mata masing-masing dah tak merah lagi.  Bengkak pun dah hilang. Semua sudah sihat. Syukur.

Lima hari Abil tak ke sekolah minggu lepas.  Zarif pula, empat hari.  Dah macam cuti sekolah, seminggu di rumah. Tapi kena 'perintah berkurung'. Tak keluar rumah langsung. Bosan juga. Kelmarin dan semalam, barulah kami keluar, jengah kakak di asrama.

"Tak berjangkit kat orang lain ke Ma?..Takpe ke pergi sekolah ni Ma?.." Zarif tanya bertalu-talu.
"Ehhhh...insyaAllah tak ada apa. Tak payah risau la berjangkit ke, apa ke. Mata adik dah ok tu.." saya cuba tenangkan Zarif.

"Takkan nak cuti lagi kottt?" hehehehehe

Zarif diam. "Taklahh, adik dah lama tak jumpa kawan-kawan adik..."
"Pergi jelah, kalau berjangkit jugak, nak buat macamana, dah memang Allah nak bagi sakit.."

So, semalam, saya suruh anak-anak kemas beg, baju sekolah yang dah siap bergosok minggu lepas pun dah lama ready. No more tidur berjemaah lepas sahur/subuh hehe. Alaahh, lebih kurang dua minggu je lagi pun sebelum cuti raya pulak, kann?

Harap semua terus sihat walafiat. Amiin..



No comments: